Ετικέτες

Παρασκευή 17 Απριλίου 2020

Καρλ Μπεντς: Το 1885 κατασκεύασε το πρώτο αυτοκινούμενο όχημα (τρίτροχο)


Το πρώτο μηχανοκίνητο αυτοκίνητο:


Βόλτα με το αυτοκίνητο Benz Victoria το 1894:
Ολόκληρη η ταινία:
Ο Καρλ Φρίντριχ Μπεντς (Karl Friedrich Benz, 25 Νοεμβρίου 1844 – 4 Απριλίου 1929) υπήρξε Γερμανός μηχανικός και εφευρέτης. Είναι ιδιαίτερα γνωστός ως αυτός που σχεδίασε και κατασκεύασε το πρώτο αυτοκίνητο όχημα με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Γεννήθηκε στην Καρλσρούη της νοτιοδυτικής Γερμανίας το 1844 και εκπαιδεύτηκε στον χώρο της μηχανικής από σχετικά μικρή ηλικία. Άνοιξε δικό του μηχανουργικό εργαστήριο στο Μανχάιμ το 1863 και από το 1877 άρχισε να πειραματίζεται αρχικά σε μηχανές με δίχρονο κινητήρα. Ύστερα από πολυετείς έρευνες, το 1885, κατασκεύασε το πρώτο αυτοκινούμενο όχημα, το οποίο ήταν τρίτροχο. Το όχημα αυτό ήταν το πρώτο αυτοκίνητο, με την σύγχρονη έννοια, που λειτουργούσε με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ο Καρλ Μπεντς κατοχύρωσε την εφεύρεσή του με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, στις 29 Ιανουαρίου 1886. Ήδη από το 1883 ο Μπεντς είχε ιδρύσει δική του εταιρεία, την Benz & Co (Μπεντς & Σια) που κατασκεύαζε στατικές (μη κινούμενες) μηχανές εσωτερικής καύσης. Το 1893 η εταιρεία του κατασκεύασε το πρώτο τετράτροχο αυτοκίνητο, ενώ το 1899 ήταν έτοιμη προς πώληση η πρώτη σειρά αυτοκινήτων «αγωνιστικού» τύπου. Το 1926 η εταιρεία του Μπεντς συγχωνεύτηκε με την Daimler Motoren Gesellschaft, που είχε ιδρύσει ο μηχανικός Γκότλιμπ Ντάιμλερ. Με την συγχώνευση δημιουργήθηκε η Daimler-Benz (Ντάιμλερ-Μπεντς), εταιρεία που κατασκεύαζε οχήματα με τη γνωστή επωνυμία Μερτσέντες (Mercedes). Μια χειμωνιάτικη ημέρα του 1886, ο Γερμανός μηχανικός Καρλ Μπεντς έδειξε με υπερηφάνεια στη σύζυγό του, Μπέρθα, το καινούργιο του κατόρθωμα: το Patent-Motorwagen No. 3 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που θα έμπαινε σε βιομηχανική παραγωγή. Μπορούσε να τρέξει με το πολύ 16 χλμ. την ώρα, αλλά ποιος νοιαζόταν; Ολοι ήθελαν να  οδηγήσουν αυτό το περίεργο μηχάνημα που έμοιαζε με άμαξα. Πόσο μάλλον η Μπέρθα που είχε χρηματοδοτήσει την παραγωγή του και, επιπλέον, γνώριζε πολύ καλά τη δύναμη της δημοσιότητας. Οταν, λοιπόν, το αυτοκίνητο διατέθηκε στο κοινό, το καλοκαίρι του 1888, ήταν εκείνη που το οδήγησε στην πρώτη του μεγάλη διαδρομή – 60 ολόκληρα μίλια, από το Μάνχαϊμ έως το Πφόρτσχαϊμ, έχοντας για παρέα τους δύο έφηβους γιους της. Πριν περάσει πολύς καιρός, οι εκδρομές αλλά και οι αγώνες με αυτοκίνητα βρέθηκαν κιόλας ανάμεσα στα δημοφιλέστερα σπορ. Κάτα την διάρκειά του ταξιδιού η Μπέρθα έκανε στασεις για να κάνει μερικές μικρο-επισκευές στον κινητήρα του αυτοκινήτου. Τελικά κατάφερε να φτάσει στο σπίτι της μητέρας της μέχρι το απόγευμα εκείνης της ημέρας. Μετα άπο πάρα πολλά χρόνια η Γερμανική κυβέρνηση αποφάσισε να ονομάσει την δρόμο που διένησε η Μπέρθα (Τιμητικός Δρόμος Μπέρθα Μπεντς). 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου