Τίτλος σεναρίου:
Sport & Fitness
Δημιουργός: Σπανού Αναστασία ΠΕ07
Σύνδεση με ενότητα σχολικού εγχειριδίου: Συνδέεται με το βιβλίο της Γ’ Γυμνασίου Deutsch ein Hit 2 και το κεφάλαιο 3 «Fit & gesund»
http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGYM-C118/742/4853,22138/
Προφίλ μαθητών: Το σενάριο θα
πραγματοποιηθεί με μαθητές της Γ’ Γυμνασίου μικτού επιπέδου ηλικίας 14-15 ετών.
Πρόκειται για ένα τμήμα 12 μαθητών στην πρωτεύουσα του νομού Βοιωτίας, που
προέρχονται από ομοιογενή κοινωνικο-οικονομικά και πολιτισμικά περιβάλλοντα σε
γενικές γραμμές. Το επίπεδο γλωσσομάθειας είναι ομοιογενές, με ελάχιστες
εξαιρέσεις.
Επίπεδο γλωσσομάθειας: Με βάση την εξάβαθμη κλίμακα του ΚΕΠΑ οι
μαθητές κατατάσσονται σε επίπεδο Α2+, Β1.
Χρονική διάρκεια: 5 Δ.Ω.
Προϋποθέσεις υλοποίησης και προηγούμενες γνώσεις: Οι δραστηριότητες
αυτών των διδακτικών ωρών υλοποιούνται στην ψηφιακή τάξη e-class, όχι δια ζώσης, αλλά από απόσταση. Είναι μια απαιτητική
κατάσταση με πολλές προϋποθέσεις για την υλοποίησή της. Σημαντική διαφορά με
την δια ζώσης διδασκαλία αποτελεί το γεγονός ότι λείπει η ανθρώπινη επαφή και
το ότι όλη η επικοινωνία θα γίνεται μέσω υπολογιστή και ίντερνετ από το σπίτι. Βασική
προϋπόθεση για την διεξαγωγή του σεναρίου είναι ο υλικοτεχνικός εξοπλισμός όλων
των συμμετεχόντων (μαθητών και εκπαιδευτικών), η καλή σύνδεση στο ίντερνετ, η
απρόσκοπτη λειτουργία της πλατφόρμας και των ψηφιακών εργαλείων, οι κατάλληλες
συνθήκες στο σπίτι για συγκέντρωση στο μάθημα, η διάθεση συνεργασίας και η
πειθαρχία όλων για αυτό. Οι συμμετέχοντες μαθητές θα πρέπει να είναι
εξοικειωμένοι με την εργασία σε αυτές τις συνθήκες, την δυνατότητα λύσης
διαδραστικών ασκήσεων online, την γνώση του λεξιλογίου που απαιτείται για το
θέμα με το οποίο θα ασχοληθούν (αθλητισμός), τη σωστή, ελεγχόμενη και
στοχευμένη αναζήτηση στο διαδίκτυο, αποφεύγοντας τους κινδύνους που ελλοχεύει, την
χρήση εργαλείων Web 2.0, όπως Thinglink, ψηφιακά αποθετήρια, πλατφόρμα ψηφιακής
τάξης, Padlet, Venngage Timeline, Voicethread, Canva κλπ. Βέβαια ο εκπαιδευτικός
οφείλει να καθοδηγεί τους μαθητές σωστά σε αυτή τη διαδικασία, να λύνει απορίες
και ως προς την διαδικασία, αφού είναι και αυτός γνώστης αυτής της νέας
εκπαιδευτικής κατάστασης. Πιθανόν να χρειάζεται και η συνδρομή του συναδέλφου
της Πληροφορικής σε κάποια τεχνικά ζητήματα.
2. Συνοπτική περιγραφή του σεναρίου
Στόχος είναι να αξιοποιήσουμε τις γνώσεις και τις
πληροφορίες του σχολικού βιβλίου σχετικά με την φυσική μας κατάσταση και τον
αθλητισμό, να γνωρίσουμε τα αθλήματα που αγαπούν οι μαθητές, αθλητές, τους
Ολυμπιακούς αγώνες, τις θετικές αλλά και τις αρνητικές πλευρές του αθλητισμού
καθώς και άλλους τρόπους να αθλούμαστε, αλλά και να διασκεδάζουμε, να ζούμε την
περιπέτεια και να περνάμε τις διακοπές μας. Όλα αυτά στη δεύτερη ξένη γλώσσα
και με υλικό από το διαδίκτυο, αλλά και σε ένα νέο εκπαιδευτικό περιβάλλον, την
ψηφιακή τάξη. Οι δραστηριότητες θα είναι προσαρμοσμένες σε αυτό το περιβάλλον
και θα πρέπει να πετ
Προστιθέμενη παιδαγωγική
αξία
Ο Η/Υ μπορεί να αξιοποιηθεί ως ένα μαζικό
εποπτικό μέσο διδασκαλίας και πηγή πληροφόρησης, ως ένα δυναμικό εργαλείο
γνωστικής ανάπτυξης χάρη στις δυνατότητες που προσφέρει για τη δημιουργία ενός
γόνιμου μαθησιακού περιβάλλοντος, όπου ο ρόλος μαθητή και εκπαιδευτικού
αναβαθμίζεται και εφαρμόζονται σύγχρονες διδακτικές αρχές, οι οποίες ήταν
δύσκολο να εφαρμοστούν στο περιβάλλον της παραδοσιακής τάξης (Ράπτης – Ράπτη,
2007). Η προστιθέμενη αξία των ΤΠΕ στο συγκεκριμένο εκπαιδευτικό σενάριο είναι
ότι εγείρουν το ενδιαφέρον των μαθητών και τους δίνουν την ευκαιρία να
εξασκήσουν την κρίση και την δημιουργικότητά τους. Επίσης τους παρέχουν τη
δυνατότητα να διευρύνουν τις γνώσεις τους, να οικοδομήσουν γνώσεις που έχουν
νόημα γι’ αυτούς μέσα σε ένα πολυμεσικό περιβάλλον, να υιοθετήσουν ρόλους, όπως
του ερευνητή, παρουσιαστή, συγγραφέα, καλλιτέχνη, κ.ά. και να απολαύσουν τη
μαθησιακή διαδικασία. Οι ομαδοσυνεργατικές παιδαγωγικές δραστηριότητες που
δημιουργούνται στο ηλεκτρονικό υπολογιστικό περιβάλλον και συνδυάζουν:
προσωπική αλληλεπικοινωνία – αλληλεπίδραση των μαθητών με τις πηγές,
αυτενέργεια των μαθητών στην πορεία του μαθήματος και διαθεματικότητα τείνουν
να μεγιστοποιούν τα οφέλη της τεχνολογίας στη σχολική τάξη. Χρησιμοποιούνται διερευνητικές
στρατηγικές και απαιτείται η ενεργητική συμμετοχή των μαθητών. Από την πλευρά
του εκπαιδευτικού αξιοποιούνται λογισμικά στη διδασκαλία ως εναλλακτική
προσέγγιση με σκοπό τη διερεύνηση των αντιλήψεων των μαθητών και την αξιολόγησή
τους. Μάθηση, σύμφωνα με το ομαδοσυνεργατικό κίνημα, είναι μια συνεχής
διαδικασία επίλυσης εσωτερικών γνωστικών συγκρούσεων και όχι απλά μια απόκτηση
πληροφοριών (Ματσαγγούρας, 2004). Σύμφωνα
με το ΑΠΠΣ & ΔΕΠΣ, ο σύγχρονος μαθητής δεν αντιμετωπίζεται σήμερα ως
άγραφος χάρτης (tabula rasa), αλλά ως αποδέκτης
μιας τεράστιας ποσότητας μηνυμάτων: προφορικών (τηλεόραση, ραδιόφωνο), γραπτών
(κειμένων, σκίτσων, εικόνων, κόμικς και άλλες μορφές εικονικής αναπαράστασης) και
ήχων (θα πρέπει να αναπτύξει ανώτερες δεξιότητες κοινωνικής έκφρασης και
επικοινωνίας (κριτική, δημιουργική σκέψη). Κατά συνέπεια, προσαρμόζεται γρήγορα
στα λογισμικά περιβάλλοντα, κινητοποιείται εύκολα και μαθαίνει ευχάριστα. Παράλληλα,
όμως, με την ανάδειξη συγκεκριμένων δράσεων που δεν μπορούν να υλοποιηθούν σε
συμβατική τάξη, οφείλει το παρόν σενάριο να επεκτείνει τους γνωστικούς
ορίζοντες των χρηστών του. Αρχικά, λοιπόν, η επιλογή του θέματος του σεναρίου, αλλά
και των δραστηριοτήτων του, το καθιστούν πολύ δημοφιλές στην πλειοψηφία των
παιδιών/ εφήβων (αθλητισμός) και αυξάνει το ενδιαφέρον τους και τη συμμετοχή
τους. Οι παράμετροι του θέματος είναι πολύπλευρες και καλύπτουν τόσο ιστορικές
πληροφορίες (Ολυμπιακοί αγώνες που έχουν τις ρίζες τους στην Ελλάδα- χώρα όπου
ζουν ή από όπου προέρχονται τα περισσότερα παιδιά, αλλά και διεθνούς εμβέλειας
και ενδιαφέροντος, που επρόκειτο να λάβουν χώρα το καλοκαίρι της φετινής
χρονιάς, δυστυχώς λόγω κορονοϊού ακυρώθηκαν), όσο και σύγχρονες πλευρές του που
αφορούν στα ενδιαφέροντα των μαθητών (παρουσίαση αγαπημένου αθλήματος με όρους
και λεξιλόγιο, αγαπημένος αθλητής, καλοκαιρινές αθλητικές δραστηριότητες στις
διακοπές), ενώ εμβαθύνουν και στα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα του αθλητισμού,
δίνοντας τροφή για σκέψη και για τις σκοτεινές πλευρές του (πρωταθλητισμός, doping). Ιδιαίτερης σημασίας, όμως, είναι η σύνδεση με την
πραγματικότητα, με την πραγματική ζωή των μαθητών, που στην πλειοψηφία τους
ασχολούνται με διαφορετικούς τρόπους με τον αθλητισμό και συνηθίζουν τα
τελευταία χρόνια να συμμετέχουν στις καλοκαιρινές διακοπές σε κατασκηνώσεις
θεματικές, κυρίως συνδεδεμένες με κάποιο άθλημα. Σε αυτό το πλαίσιο,
προτείνεται στους μαθητές να συμμετέχουν σε καλοκαιρινές κατασκηνώσεις του Γερμανικού
Ινστιτούτου Γκαίτε, είτε στη Ελλάδα (όπως έγινε το 2019, https://www.goethe.de/ins/gr/el/spr/sum.html) είτε στη Γερμανία (https://www.goethe.de/ins/de/de/jug/blg.html), που, βέβαια, έχει πολλαπλά οφέλη:
αυτά της κατασκήνωσης (με τον αθλητισμό και τις δραστηριότητες σε κεντρική
θέση), της πραγματοποίησής της στην χώρα της γλώσσας-στόχου (το πρόγραμμα μιας
ημέρας: https://www.goethe.de/ins/de/de/jug/etu.html),
αλλά και της σύνδεσης με τον ψηφιακό γραμματισμό, καθώς διατηρούν οι
συμμετέχοντες ένα ιστολόγιο, όπου συντάσσουν δικά τους κείμενα στα Γερμανικά
και γράφουν για τις διαφορετικές εμπειρίες τους σε αυτό το πρόγραμμα (σαν
ημερολόγιο), ενώ διαβάζουν τα αντίστοιχα κείμενα των συμμετεχόντων από άλλες
πόλεις της Γερμανίας (https://www.goethe.de/ins/de/de/jug/blg.html
) .
3. Αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα
(α) σε
σχέση με το γνωστικό αντικείμενο οι μαθητές θα είναι σε θέση
- Α2.01. Να κατανοούν το
περιεχόμενο σύντομου κειμένου, το οποίο αναφέρεται σε καταστάσεις καθημερινής
ρουτίνας και μπορεί να συνοδεύεται από εικόνες, πίνακες ή απλά διαγράμματα.
- Α2.04. Να συνάγουν τη
στάση του συντάκτη ενός κειμένου ερμηνεύοντας απλά γλωσσικά στοιχεία όπως τη
χρήση επιθέτων.
- Α2.07. Να κατανοούν την
συνοπτική περιγραφή ενός βίντεο στο YouTube.
- Α2.11. Να συντάσσουν
σύντομα βιογραφικά σημειώματα ή βιογραφίες για πραγματικά
- Β1.01. Να κατανοούν ένα
απλά δομημένο κείμενο (άρθρο εφημερίδας, συνέντευξη, κείμενο τουριστικού οδηγού
ή πληροφοριακού φυλλαδίου, εκλαϊκευμένο κείμενο τύπου, επιστολή, απόσπασμα
διηγήματος ή μυθιστορήματος) το οποίο αναφέρεται σε θέματα καθημερινής ζωής
(οικογένεια, χόμπι, ενδιαφέροντα, εργασία, ταξίδια, τρέχοντα γεγονότα ή
εκδηλώσεις) και αντιλαμβάνονται τη γενική ιδέα, το θέμα που πραγματεύεται και
τη βασική οργάνωση των νοημάτων του.
- Β1.03. Να κατανοούν
απλές περιγραφές γεγονότων, συναισθημάτων ή εμπειριών.
- Β1.10. Να πλοηγηθούν και να κατανοήσουν το
περιεχόμενο ενός ιστότοπου.
- Β1.15. Να αξιοποιούν ηλεκτρονικά λεξικά και thesauruses για να διηγηθούν
γραπτά μια προσωπική εμπειρία.
- Β1.18. Να συνθέτουν ή να συνοψίζουν πληροφορίες από
ποικίλες πηγές συντάσσοντας ένα νέο, ορθά δομημένο και συνεκτικό κείμενο.
- B1.25. Να κατανοούν το γενικό νόημα και τις επιμέρους πληροφορίες
μιας ομιλίας σε εκλαϊκευμένο λόγο που αναφέρεται σε οικείο σε αυτούς θέμα.
- B1.28. Να περιγράφουν γεγονότα ή καταστάσεις µε βάση κάποιο
οπτικό ερέθισμα ή να αφηγούνται μια ιστορία και να διατυπώνουν υποθέσεις
σχετικά με αυτή.
(β) σε
σχέση με τη χρήση της τεχνολογίας,
- να αποκτήσουν δεξιότητες
πολυτροπικού (οπτικού, ψηφιακού) γραμματισμού, να εξοικειωθούν με τα ψηφιακά
περιβάλλοντα, τα ψηφιακά εργαλεία, τα ψηφιακά κείμενα, να χρησιμοποιούν
συνεργατικά έγγραφα και να συνδιαμορφώνουν πολυτροπικά κείμενα, να δημιουργήσουν
διαδραστικές φωτογραφίες, φυλλάδια και αφίσες, ψηφιακό πίνακα ανακοινώσεων, χρονογραμμή
και άλλες εργασίες με ψηφιακά εργαλεία),
- να χρησιμοποιούν διαφορετικούς σημειωτικούς πόρους (κείμενο,
οπτική αναπαράσταση κλπ.) προκειμένου να μεταφέρουν το επιδιωκόμενο μήνυμα,
- να
καλλιεργήσουν τις δεξιότητές τους ώστε να μπορούν και μελλοντικά να
αξιοποιήσουν την τεχνολογία για τις ανάγκες του μαθήματος,
- να εξοικειωθούν με τις
λειτουργίες και τις δυνατότητες της ψηφιακής πλατφόρμας της η-τάξης.
(γ) σε σχέση με
τη μαθησιακή διαδικασία και τις γνώσεις για τον κόσμο,
- να επικαιροποίησουν τις
γνώσεις τους αναφορικά με τον αθλητισμό στη Γερμανία και τις γερμανόφωνες χώρες
(Lebensweise, Mentalität), καλλιέργεια του διαπολιτισμικού σεβασμού, της ανεκτικότητας, της
αναγνώρισης και αποδοχής του διαφορετικού,
- να συμμετέχουν στην
ενεργητική δημιουργική μάθηση και μέσω αυτής να αποκτήσουν αυξημένη
αυτοπεποίθηση, καινοτόμα διάθεση και κριτική ικανότητα,
- να μετέχουν σε
διαφοροποιημένες ως προς το μαθησιακό τους προφίλ δραστηριότητες, ώστε να
μπορούν να συμμετέχουν ενεργά όλοι οι μαθητές,
- να βελτιώσουν τις
γνώσεις τους στη γλώσσα- στόχο, παράγοντας γραπτά και προφορικά κείμενα και
συμπεριλαμβάνοντας πληροφορίες που αποκόμισαν από τα πολυτροπικά κείμενα,
- να δημιουργούν εμπειρίες
μαθησιακές στα πλαίσια της βιωματικής μάθησης και να καλλιεργούν την φιλέρευνη
διάθεσή τους και τη δημιουργική σκέψη,
-
να
εξοικειωθούν με την έννοια της αυτόνομης μάθησης και του «μαθαίνω πως να
μαθαίνω»
- να καλλιεργούν πνεύμα συνεργασίας και ομαδικότητας
με περισσότερες συμμετοχικές διαδικασίες στο μάθημα,
- να
εξοικειωθούν με τη διαδικασία ασύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας,
- να
αναστοχάζονται πάνω στην μαθησιακή διαδικασία και να παρέχουν ανατροφοδότηση,
- να βρίσκονται στο κέντρο
της μαθησιακής διαδικασίας, να υιοθετούν ή να απορρίπτουν στάσεις, να
συνδιαμορφώνουν το πλαίσιο της μάθησής τους, να καλλιεργήσουν μεταγνωστικές
δεξιότητες,
- να διευρύνουν, να εμπλουτίζουν και να εκσυγχρονίζουν
τις διδακτικές πρακτικές που εφαρμόζονται ήδη στο σημερινό σχολείο, με την
ενίσχυση της καινοτομίας και της δημιουργικότητας,
- να εμπεδίδουν εναλλακτικές μορφές διδασκαλίας και
μάθησης μέσα στο σημερινό σχολείο,
- να αναπτύξουν μια ποικιλία γραμματισμών, όπως
ο ψηφιακός (χρήση ψηφιακών εργαλείων), ο πολυτροπικός (βίντεο, γραπτό και
προφορικό κείμενο), ο κοινωνικός (ανάπτυξη συνεργασίας και επικοινωνίας μέσα
στην ομάδα), ο διαπολιτισμικός (γνωριμία με τον ξένο τρόπο ζωής), ο κριτικός
(καλλιέργεια κριτικών ικανοτήτων και άσκηση κριτικής σκέψης για την αξιοποίηση
πηγών και πληροφοριών) και ο συναισθηματικός (ανάληψη ευθύνης και εργασία στα
πλαίσια της ομάδας).
3. Αναλυτική περιγραφή
1η Διδακτική ώρα:
Sportarten kennen lernen
1η Δραστηριότητα :
Εισαγωγή στο θέμα
Πόρος eclass: Γερμανικά Γ’ Γυμνασίου, Ενότητα: Sportarten kennen
lernen
Διάρκεια: 8’
Είδος δραστηριότητας:
Σύντομη παρουσίαση & παιχνίδι
Οργάνωση τάξης: ατομικά
Ρόλος του εκπαιδευτικού:
Ενθαρρυντικός, υποστηρικτικός, συμβουλευτικός, διευκολυντικός, συντονιστικός.
Ρόλος του μαθητή: Σύμφωνα με το μοντέλο των τεσσάρων πόρων των Luke και Freebody (1999) ο μαθητής λειτουργεί ως αποκωδικοποιητής και
ως χρήστης κειμένου.
Ενέργειες εκπαιδευτικού:
Ο/Η εκπαιδευτικός έχει ήδη συντάξει την περιγραφή του μαθήματος στην eclass, εξηγώντας τι
ακολουθεί στις ενότητες που έχει δημιουργήσει και παραπέμπει τους μαθητές στο
πεδίο «Ενότητες», όπου θα βρουν τις δραστηριότητες της κάθε παρέμβασης, το
υλικό και τις οδηγίες. Εξηγεί ότι οι δραστηριότητες πρέπει να γίνουν με τη
σειρά, ότι κάθε ενότητα αντιστοιχεί ενδεικτικά σε μία διδακτική ώρα, αλλά ότι ο
χρόνος που αναγράφεται στην καθεμιά είναι προτεινόμενος και όχι δεσμευτικός,
εφ’ όσον το μάθημα γίνεται ασύγχρονα. Επίσης, αναφέρει ότι για τυχόν προβλήματα
ή διευκρινίσεις οι μαθητές μπορούν να επικοινωνούν μαζί του/της μέσω του
εργαλείου «Μηνύματα» της πλατφόρμας.
Ενέργειες μαθητή: Ο
μαθητής διαβάζει την ανακοίνωση του/ της εκπαιδευτικού και μεταβαίνει στην
ενότητα του μαθήματος, της συγκεκριμένης διδακτικής ώρας, ανοίγει τον σύνδεσμο Sport και
ακολουθεί τις οδηγίες. Θυμάται το βασικό λεξιλόγιο των αθλημάτων και λύνει την
παιγνιώδη άσκηση πολλαπλής επιλογής που λειτουργεί ως αφόρμηση για τη συνέχεια.
Ψηφιακό εκπαιδευτικό
περιεχόμενο, εργαλεία, πηγές:
https://eclass.sch.gr/modules/units/?course=G573189&id=483857
http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/8068?locale=el
Αποτελέσματα της
δραστηριότητας: Επανάληψη και εμπέδωση του λεξιλογίου Sport, πρόκληση ενδιαφέροντος μαθητών
για τη διδακτική ενότητα και για ενεργητική μάθηση.
2η Δραστηριότητα: Welche Sportart passt?
Πόρος eclass: Γερμανικά Γ’ Γυμνασίου, Ενότητα: Sportarten kennen lernen
Διάρκεια: 10’
Είδος δραστηριότητας:
Άσκηση λεξιλογίου Sport
Οργάνωση τάξης: ατομικά
Ρόλος του εκπαιδευτικού:
Ενθαρρυντικός, υποστηρικτικός, συμβουλευτικός, διευκολυντικός, συντονιστικός.
Ρόλος του μαθητή: Σύμφωνα
με το μοντέλο των τεσσάρων πόρων των Luke και Freebody (1999) ο μαθητής λειτουργεί ως αποκωδικοποιητής και ως χρήστης κειμένου.
Ενέργειες εκπαιδευτικού:
Ο/Η εκπαιδευτικός αναρτά ανακοίνωση στο μάθημα της τάξης στο eclass κάνοντας εισαγωγή στο θέμα της
Ενότητας και παραπέμποντας τους μαθητές στο πεδίο Ενότητες στην αρχική σελίδα,
όπου θα βρουν τις δραστηριότητες της παρέμβασης, το υλικό και τις οδηγίες (έχει
ενσωματώσει στις Συνδέσεις διαδικτύου σύνδεσμο
που παραπέμπει σε άσκηση
εξάσκησης λεξιλογίου πολλαπλής επιλογής από το αποθετήριο Φωτόδεντρο). Στόχος
της άσκησης είναι η περαιτέρω εξάσκηση του λεξιλογίου με θέμα τα αθλήματα. Ο
χρόνος είναι ενδεικτικός και όχι δεσμευτικός, εφ’όσον η δραστηριότητα γίνεται
ασύγχρονα.
Ενέργειες μαθητή: Ο
μαθητής διαβάζει την ανακοίνωση του/ της εκπαιδευτικού και μεταβαίνει στην
ενότητα του μαθήματος, της συγκεκριμένης διδακτικής ώρας, ανοίγει τον σύνδεσμο «Welche
Sportart passt?» και ακολουθεί τις οδηγίες.
Ψηφιακό εκπαιδευτικό
περιεχόμενο, εργαλεία, πηγές:
https://eclass.sch.gr/modules/units/index.php?course=G573189&id=483857
http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/9427?locale=el
Αποτελέσματα της
δραστηριότητας: Ενεργοποίηση υπάρχουσας γνώσης και εμπλουτισμός λεξιλογίου.
3η Δραστηριότητα: Das ABC der Sportarten
Πόρος eclass: Γερμανικά για την Γ’ Γυμνασίου Sportarten kennen
lernen, Εργασίες
Διάρκεια: 27’
Είδος δραστηριότητας:
Δημιουργία ΑΒ με βασικούς όρους κάθε αθλήματος
Οργάνωση τάξης: ατομικά
Ρόλος του εκπαιδευτικού:
Ενθαρρυντικός, υποστηρικτικός, συμβουλευτικός, διευκολυντικός, συντονιστικός
Ρόλος του μαθητή:
Σύμφωνα με το μοντέλο των τεσσάρων πόρων των Luke & Freebody
(1999) ο μαθητής λειτουργεί ως αποκωδικοποιητής,
συμμέτοχος και αναλυτής κειμένου.
Ενέργειες εκπαιδευτικού:
Ο/η εκπαιδευτικός αναρτά μια νέα άσκηση στις «Εργασίες» της eclass για δημιουργική παρουσίαση
λεξιλογίου με σκοπό τη δημουργία μιας διαφορετικής ΑΒ, μιας ΑΒ με βασικούς
όρους και λέξεις που σχετίζονται με το αγαπημένο τους άθλημα. Έχει αναρτήσει
στην Ενότητα (1η Δ.Ω., 3η Δραστηριότητα) έναν σύνδεσμο με υλικό που μπορούν
να χρησιμοποιήσουν για την εκπόνηση της δραστηριότητας (τους καθοδηγεί για να
μην ψάχνουν ανεξέλεγκτα στο διαδίκτυο, να μην χάνουν χρόνο και να πλοηγηθούν με
ασφάλεια στο διαδίκτυο). Επίσης έναν σύνδεσμο
με online λεξικό που ίσως θα χρειαστούν και τον σύνδεσμο για το ψηφιακό εργαλείο με το
οποίο θα δημιουργήσουν μια πολυτροπική εικόνα παρουσίασης του αθλήματος με τους
βασικούς του όρους. Το ψηφιακό εργαλείο αυτό είναι ήδη οικείο στους μαθητές,
έχουν εκπονήσει και στο παρελθόν δραστηριότητες σε αυτό, οπότε είναι και
πρακτικά έτοιμοι να το χρησιμοποιήσουν. Ο χρόνος είναι ενδεικτικός και όχι δεσμευτικός, εφ’όσον η
δραστηριότητα γίνεται ασύγχρονα.
Ενέργειες μαθητή: Ανοίγει
την Ενότητα «Sportarten kennen lernen» στην eclass, μεταβαίνει στις Εργασίες, ανοίγει την πρώτη εργασία “Das ABC der Sportarten“, ανοίγει τον πρώτο
σύνδεσμο με το υλικό που μπορεί να χρησιμοποιήσει, περιηγείται στην ιστοσελίδα
με τις πληροφορίες, επιλέγει αυτές που του ταιριάζουν (έχει στη διάθεσή του για
βοήθεια ένα διαδικτυακό λεξικό) και δημιουργεί με το ψηφιακό εργαλείο thinglink μια ψηφιακή
φωτογραφία που παρουσιάζει την ΑΒ που έχει δημιουργήσει. Φωτογραφίες έχει στη
διάθεσή του στα Πολυμέσα της ενότητας στην eclass (του δίνεται η κατάλληλη οδηγία).
Ψηφιακό εκπαιδευτικό
περιεχόμενο, εργαλεία, πηγές:
https://eclass.sch.gr/modules/work/index.php?course=G573189&id=184399
https://www.mobilesport.ch/sportarten/
https://el.pons.com/%CE%BC%CE%B5%CF%84%CE%AC%CF%86%CF%81%CE%B1%CF%83%CE%B7
Αποτελέσματα της
δραστηριότητας: Οι μαθητές εξασκούνται σε βάθος με το λεξιλόγιο, ψάχνουν
στεχευμένα και ελεγχόμενα στο διαδίκτυο, επιλέγουν το κατάλληλο λεξιλόγιο για
το άθλημα της επιλογής τους και το παρουσιάζουν με δημιουργικό και
διασκεδαστικό τρόπο.
2η Διδακτική ώρα
1η Δραστηριότητα: Sport:
Ja oder Nein?
Πόρος eclass:
Γερμανικά για την Γ’ Γυμνασίου Ενότητα Sport 2η Δ.Ω.
Διάρκεια: 15’
Είδος δραστηριότητας:
Συλλογή πλεονεκτημάτων & μειονεκτημάτων του αθλητισμού
Οργάνωση τάξης:
ολομέλεια
Ρόλος του εκπαιδευτικού:
Ενθαρρυντικός, υποστηρικτικός, συμβουλευτικός, διευκολυντικός, συντονιστικός
Ρόλος του μαθητή:
Σύμφωνα με το μοντέλο των τεσσάρων πόρων των Luke & Freebody
(1999) ο μαθητής λειτουργεί ως αποκωδικοποιητής,
συμμέτοχος και χρήστης κειμένου.
Ενέργειες εκπαιδευτικού:
Ο/η εκπαιδευτικός έχει φροντίσει νωρίτερα να εξοικειώσει τους μαθητές με το
ψηφιακό εργαλείο padlet,
έχουν κάνει και στο παρελθόν εργασίες και δραστηριότητες με αυτό, έχουν
πρόσβαση σε αυτό (με χρήση email και κωδικού) και μπορούν ανά πάσα στιγμή να συνεργαστούν και
να εκπονήσουν ακόμα μια δραστηριότητα. Έχει ήδη δημιουργήσει έναν ψηφιακό
πίνακα ανακοινώσεων με απόψεις ανθρώπων για τον αθλητισμό, με σκοπό οι μαθητές
να συλλέξουν τις πληροφορίες και να τις κατηγοριοποιήσουν σε πλεονεκτήματα και
μειονεκτήματα του αθλητισμού. Η πλατφόρμα αυτή επιτρέπει την κοινή χρήση του
πίνακα από περισσότερα άτομα.
Ενέργειες μαθητή: Εισέρχεται
με χρήση email και κωδικού. Θα ακολουθήσει τον σύνδεσμο που έχει αναρτήσει
ο/η εκπαιδευτικός για να μεταβεί στον έτοιμο πίνακα ανακοινώσεων. Θα διαβάσει
τα σύντομα κειμενάκια με τις απόψεις για τα αθλήματα και θα κάνει και ο ίδιος
μια ανάρτηση, γράφοντας ποια είναι τα πλεονεκτήματα και ποια τα μειονεκτήματα
του αθλητισμού που αναφέρονται. Αυτό θα λειτουργήσει ως αφόρμηση και
προετοιμασία για την παραγωγή γραπτού λόγου στη συνέχεια.
Ψηφιακό εκπαιδευτικό
περιεχόμενο, εργαλεία, πηγές:
https://eclass.sch.gr/modules/units/?course=G573189&id=483862
https://padlet.com/anastasiaspanou0610/tmf3a5q0gvs82wra
Αποτελέσματα της
δραστηριότητας: Εκτός του ότι καλλιεργείται ο ψηφιακός γραμματισμός,
κρίνεται αποτελεσματική η χρήση του συγκεκριμένου εργαλείου, γιατί δίνει τη
δυνατότητα για παροχή άμεσης ανατροφοδότησης μεταξύ των εμπλεκομένων. Τα
κείμενα αναρτώνται στον πίνακα του Padlet και μπορούν να αξιοποιηθούν σε μια
διαδικασία αλληλεπίδρασης. Αυξάνεται το ενδιαφέρον των μαθητών, εμπλέκονται
περισσότερο στη μάθηση, επεκτείνουν τις γνώσεις τους στο λεξιλόγιο.
2η Δραστηριότητα: Doping
Πόρος eclass:
Γερμανικά για την Γ’ Γυμνασίου Ενότητα Sport 2η Δ.Ω.
Διάρκεια: 7’
Είδος δραστηριότητας:
Δραστηριότητα κατανόησης ακουστικού κειμένου/ προφορικού λόγου με θέμα το Doping.
Οργάνωση τάξης: ατομικά
Ρόλος του εκπαιδευτικού:
Ενθαρρυντικός, υποστηρικτικός, συμβουλευτικός, διευκολυντικός, συντονιστικός.
Ρόλος του μαθητή:
Σύμφωνα με το μοντέλο των τεσσάρων πόρων των Luke & Freebody
(1999) ο μαθητής λειτουργεί ως αποκωδικοποιητής,
συμμέτοχος και χρήστης κειμένου.
Ενέργειες εκπαιδευτικού:
Ο/Η εκπαιδευτικός αναρτά ανακοίνωση στο μάθημα της τάξης στο eclass παραπέμποντας τους μαθητές στις
Ενότητες στην αρχική σελίδα, όπου θα βρουν τις δραστηριότητες της παρέμβασης,
το υλικό και τις οδηγίες (έχει ενσωματώσει στις Συνδέσεις διαδικτύου σύνδεσμο
που παραπέμπει σε άσκηση
εξάσκησης λεξιλογίου πολλαπλής επιλογής από το αποθετήριο Φωτόδεντρο). Στόχος
της άσκησης είναι η προέκταση του λεξιλογίου και της θεματικής του αθλητισμού,
κυρίως η τροφή για σκέψη και
προβληματισμό ως προς τις αρνητικές πλευρές του.
Ενέργειες μαθητή: Ο
μαθητής διαβάζει την ανακοίνωση του/ της εκπαιδευτικού και μεταβαίνει στην
ενότητα του μαθήματος, της συγκεκριμένης διδακτικής ώρας, ανοίγει τον σύνδεσμο Doping και
ακολουθεί τις οδηγίες.
Ψηφιακό εκπαιδευτικό
περιεχόμενο, εργαλεία, πηγές:
https://eclass.sch.gr/modules/units/?course=G573189&id=483862
http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/9716?locale=el
Αποτελέσματα της
δραστηριότητας: Εξάσκηση στην κατανόηση προφορικού λόγου, προέκταση
λεξιλογίου στο θέμα «Αθλητισμός».
3η Δραστηριότητα: Einen Beitrag schreiben
Πόρος eclass:
Γερμανικά για την Γ’ Γυμνασίου Ενότητα Sport 2η Δ.Ω.
Διάρκεια: 23’
Είδος δραστηριότητας:
Παραγωγή γραπτού λόγου
Οργάνωση τάξης: ατομικά
Ρόλος του εκπαιδευτικού:
υποστηρικτικός, συμβουλευτικός, διευκολυντικός, συντονιστικός
Ρόλος του μαθητή:
Σύμφωνα με το μοντέλο των τεσσάρων πόρων των Luke & Freebody
(1999) ο μαθητής λειτουργεί ως χρήστης και αναλυτής κειμένου.
Ενέργειες εκπαιδευτικού:
Ο/η εκπαιδευτικός έχει εισάγει στην Ενότητα “Sport & Fitness”, στην 2η
διδακτική ώρα, 3η δραστηριότητα ένα κείμενο περιγραφής της
δραστηριότητας, όπου αναθέτει στους μαθητές του να εξασκηθούν στον γραπτό λόγο
και συγκεκριμένα να εκφράσουν γραπτά την άποψή τους για το θέμα «Αθλητικό
σχολείο: Ναι ή Όχι;», επιχειρηματολογώντας και χρησιμοποιώντας το λεξιλόγιο που
έχουν συναντήσει στη συγκεκριμένη θεματική. Τους δίνει μαζί με την εκφώνηση της
εργασίας και τις οδηγίες δύο υπερυνδέσμους, έναν με χρήσιμες
εκφράσεις για τον γραπτό λόγο και την επιχειρηματολογία και έναν δεύτερο με ένα άρθρο που
αφορά στο θέμα το οποίο θα εκφραστούν και οι ίδιοι.
Ενέργειες μαθητή: Οι μαθητές διαβάζουν την εκφώνηση της εργασίας που βρίσκεται στην
ενότητα, ακολουθούν τους δύο υπερσυνδέσμους που τους προτείνει ο/η
εκπαιδευτικός, διαβάζουν το άρθρο για να βοηθηθούν στην εύρεση ιδεών, χρησιμοποιούν
εκφράσεις για την επιχειρηματολογία και προχωρούν στη σύνταξη του γραπτού
κειμένου. Μπορούν να αποστείλουν στον εκπαιδευτικό την απάντηση στα μηνύματα ή
στην ηλεκτρονική διεύθυνση που τους έχει αναρτήσει.
Ψηφιακό εκπαιδευτικό
περιεχόμενο, εργαλεία, πηγές:
https://eclass.sch.gr/modules/units/?course=G573189&id=483862
Αποτελέσματα της
δραστηριότητας: Οι μαθητές καλλιεργούν δεξιότητες
ψηφιακού γραμματισμού και λεξιλογίου στη γλώσσα στόχο, προβληματίζονται και
σκέφτονται δικά τους επιχειρήματα, τα οποία τα εκφράζουν στη γλώσσα στόχο, εξοικειώνονται
με τον τρόπο γραπτής επιχειρηματολογίας στην ξένη γλώσσα σύμφωνα με το επίπεδο
γλωσσομάθειάς τους.
3η Διδακτική ώρα: Olympische
Spiele
1η Δραστηριότητα: Olympia- Quiz
Πόρος eclass: Γερμανικά για την Γ’ Γυμνασίου Ενότητα Olympische Spiele Ασκήσεις
Διάρκεια: 10’
Είδος δραστηριότητας:
Quiz γνώσεων (άσκηση
πολλαπλών επιλογών)
Οργάνωση τάξης:
ατομικά
Ρόλος του εκπαιδευτικού:
Ενθαρρυντικός, υποστηρικτικός, συμβουλευτικός, διευκολυντικός, συντονιστικός.
Ρόλος του μαθητή:
Σύμφωνα με το μοντέλο των τεσσάρων πόρων των Luke και Freebody (1999) ο μαθητής λειτουργεί
ως αποκωδικοποιητής και συμμέτοχος κειμένου.
Ενέργειες εκπαιδευτικού:
Ως αφόρμηση στην
ενότητα, ο/η εκπαιδευτικός έχει ενσωματώσει άσκηση στην πλατφόρμα eclass με ένα κουίζ γνώσεων (αποτελούμενο από 10 ερωτήσεις), προκειμένου οι
μαθητές/-τριες να ελέγξουν πόσες γνώσεις έχουν γύρω από τους Ολυμπιακούς αγώνες
και τα αθλήματα.
Ενέργειες μαθητή: Οι μαθητές/-τριες διαβάζουν
τις οδηγίες τις δραστηριότητας και κατανοούν ότι πρόκειται να απαντήσουν σε ένα
κουίζ γνώσεων. Μεταβαίνουν στον σύνδεσμο και απαντούν στις 10 ερωτήσεις του
κουίζ.
Ψηφιακό εκπαιδευτικό
περιεχόμενο, εργαλεία, πηγές:
https://eclass.sch.gr/modules/exercise/exercise_submit.php?course=G573189&exerciseId=179933
Αποτελέσματα της
δραστηριότητας: Ενεργοποίηση υπάρχουσας γνώσης / εξάσκηση δεξιότητας
κατανόησης γραπτού λόγου, αυτονομία μάθησης, ανάπτυξη ψηφιακού γραμματισμού.
2η Δραστηριότητα: Der Marathonlauf
bei der 1. Olympiade der Neuzeit
Πόρος eclass: Γερμανικά για την Γ’ Γυμνασίου Ενότητα Olympische Spiele Ασκήσεις
Διάρκεια: 10’
Είδος δραστηριότητας:
Εξάσκηση του Παρατατικού με την ιστορία του Σπύρου Λούη
Οργάνωση τάξης:
ατομικά
Ρόλος του εκπαιδευτικού:
Ενθαρρυντικός, υποστηρικτικός, συμβουλευτικός, διευκολυντικός, συντονιστικός.
Ρόλος του μαθητή:
Σύμφωνα με το μοντέλο των τεσσάρων πόρων των τεσσάρων πόρων των Luke και Freebody (1999) ο μαθητής λειτουργεί
ως αποκωδικοποιητής και συμμέτοχος κειμένου.
Ενέργειες εκπαιδευτικού:
Ο/η εκπαιδευτικός έχει
ενσωματώσει άσκηση στην πλατφόρμα eclass τύπου πολλαπλής επιλογής με
στόχο την εξάσκηση των κανόνων σχηματισμού του Παρατατικού σε ομαλά και ανώμαλα
ρήματα με ταυτόχρονη αναφορά στην ιστορία του Σπύρου Λούη.
Ενέργειες μαθητή: Ο
μαθητής ανοίγει την άσκηση και επιλέγει σε κάθε πρόταση το ρήμα στη σωστή μορφή
Παρατατικού (ομαλού και ανώμαλου), ενώ ταυτόχρονα μαθαίνει την ιστορία του
Σπύρου Λούη, του μαραθωνοδρόμου. Υποβάλλει τις απαντήσεις του διαδραστικά και
λαμβάνει την ανατροφοδότηση αυτόματα με τις σωστές και τις λανθασμένες
απαντήσεις.
Ψηφιακό εκπαιδευτικό
περιεχόμενο, εργαλεία, πηγές:
https://eclass.sch.gr/modules/exercise/exercise_submit.php?course=G573189&exerciseId=179932
Αποτελέσματα της
δραστηριότητας: Καλλιέργεια ψηφιακού γραμματισμού, αυτόνομη μάθηση, εξάσκηση
γραμματικών κανόνων, εμπλουτισμός γνώσεων στο θέμα «αθλητισμός» στην ξένη
γλώσσα.
3η Δραστηριότητα: Die Geschichte der
Olympischen Spiele
Πόρος eclass: Γερμανικά για την Γ’ Γυμνασίου Ενότητα Olympische Spiele 3η Δ.Ω.
Διάρκεια: 25’
Είδος δραστηριότητας:
Δημιουργία χρονογραμμής- πληροφοριογραφήματος
Οργάνωση τάξης:
ατομικά
Ρόλος του εκπαιδευτικού:
Ενθαρρυντικός, υποστηρικτικός, συμβουλευτικός, διευκολυντικός, συντονιστικός
Ρόλος του μαθητή:
Σύμφωνα με το μοντέλο των τεσσάρων πόρων των Luke και Freebody (1999) ο μαθητής λειτουργεί ως αποκωδικοποιητής,
συμμετέχων και χρήστης κειμένου.
Ενέργειες εκπαιδευτικού:
Ο/η εκπαιδευτικός έχει ενσωματώσει στην ενότητα της eclass την περιγραφή
της εργασίας, όπου ζητά από τους μαθητές να μεταβούν στην ψηφιακή πλατφόρμα
Venngage. Τους διαμοιράζει τον σύνδεσμο για τη δημιουργία της χρονογραμμής για
την Ιστορία των Ολυμπιακών αγώνων έχοντας επιλέξει τον πόρο Συνδέσεις
διαδικτύου. Οι μαθητές καλούνται να επιλέξουν πληροφορίες από τις ιστοσελίδες
που τους προτείνει ώστε να τις παρουσιάσουν με δικό τους τρόπο σε μορφή
χρονογραμμής. Ο χρόνος επίσης είναι ενδεικτικός, καθώς πρόκειται για ασύγχρονη
δραστηριότητα.
Ενέργειες μαθητή: Οι μαθητές διαβάζουν με
προσοχή τις οδηγίες που τους έχουν δοθεί. Επισκέπτονται τις ιστοσελίδες που
τους προτείνει ο/η εκπαιδευτικός και μελετούν τις πληροφορίες που καλούνται να
επεξεργαστούν για την ιστορία των Ολυμπιακών αγώνων, επιλέγουν ποιες θα
χρησιμοποιήσουν και με ποια σειρά (χρονολογική). Μεταβαίνουν στον σύνδεσμο για
την ψηφιακή δημιουργία χρονογραμμής, επεξεργάζονται το ψηφιακό περιβάλλον,
συνθέτουν κείμενα, ενσωματώνουν εικόνες και βίντεο, αν το επιθυμούν, ώστε να
γίνει πιο ενδιαφέρουσα. Εφ’ όσον καταλήξουν στην τελική μορφή της καταγραφής
των ιδεών τους και τις αποθηκεύσουν, αντιγράφουν τον ηλεκτρονικό σύνδεσμο και
τον επικολλούν στο περιβάλλον της εργασίας ως απάντηση στην εργασία και την
υποβάλλουν.
Ψηφιακό εκπαιδευτικό
περιεχόμενο, εργαλεία, πηγές:
https://eclass.sch.gr/modules/units/index.php?course=G573189&id=483865
Πληροφορίες για την
ιστορία των Ολυμπιακών αγώνων:
https://www.kindernetz.de/infonetz/sport/olympia/-/id=42656/cw3125/index.html
http://www.netschool.de/spo/olymp/sarlt.htm
https://tokio.sportschau.de/tokio2020/geschichte/index.html
https://tokio.sportschau.de/tokio2020/ergebnisse/index.html
Ψηφιακό
εργαλείο:
https://infograph.venngage.com/edit/992e747d-8a21-4eb1-bbb0-4a274956e00f
Αποτελέσματα της
δραστηριότητας: Καλλιεργούνται δεξιότητες
ηλεκτρονικού και ψηφιακού γραμματισμού, αναπτύσσεται η ικανότητα
μετασχηματισμού πληροφοριών σε νέο κειμενικό είδος, εξασκείται η παραγωγή
γραπτού λόγου, αναπτύσσεται η δημιουργικότητα.
4η Διδακτική ώρα: Deutschsprachige
Sportstars
1η Δραστηριότητα: Junge Sporttalente
Πόρος eclass: Γερμανικά για την Γ’ Γυμνασίου ενότητα Deutschsprachige
Sportstars 4η Δ.Ω.
Διάρκεια: 7’
Είδος δραστηριότητας:
Δραστηριότητα κατανόησης γραπτού λόγου
Οργάνωση τάξης:
Ατομικά
Ρόλος του εκπαιδευτικού:
Ενθαρρυντικός, υποστηρικτικός, συμβουλευτικός, διευκολυντικός, συντονιστικός.
Ρόλος του μαθητή:
Σύμφωνα με το μοντέλο των τεσσάρων πόρων των Luke και Freebody (1999) ο μαθητής λειτουργεί
ως αποκωδικοποιητής και συμμέτοχος κειμένου.
Ενέργειες εκπαιδευτικού:
Ο/Η εκπαιδευτικός περιγράφει στην ενότητα της τάξης στο eclass και παραπέμπει τους μαθητές στις
δραστηριότητες της παρέμβασης, το υλικό και τις οδηγίες (έχει ενσωματώσει στην
ενότητα τον σύνδεσμο
που παραπέμπει σε άσκηση
εξάσκησης λεξιλογίου πολλαπλής επιλογής από το αποθετήριο Φωτόδεντρο. Στόχος
της άσκησης είναι η προέκταση του λεξιλογίου και της θεματικής του αθλητισμού, κυρίως ως προς τους αθλητές.
Ενέργειες μαθητή: Ο
μαθητής διαβάζει την ανακοίνωση του/ της εκπαιδευτικού και μεταβαίνει στην
ενότητα του μαθήματος, της συγκεκριμένης διδακτικής ώρας, ανοίγει τον σύνδεσμο και
ακολουθεί τις οδηγίες.
Ψηφιακό εκπαιδευτικό
περιεχόμενο, εργαλεία, πηγές:
https://eclass.sch.gr/modules/units/?course=G573189&id=480977
http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/8515?locale=el
Αποτελέσματα της
δραστηριότητας: Ενεργοποίηση υπάρχουσας γνώσης και εμπλουτισμός λεξιλογίου,
εξάσκηση στην κατανόηση γραπτού λόγου, αφόρμηση για την επόμενη δραστηριότητα.
2η Δραστηριότητα: Wähle dein
Sportstar & deine Rolle
Πόρος eclass: Γερμανικά για την Γ’ Γυμνασίου Ενότητα Deutschsprachige Sportstars 4η Δ.Ω.
Διάρκεια: 3’
Είδος δραστηριότητας:
Χωρισμός ομάδων.
Οργάνωση τάξης: Ατομικά.
Ρόλος του εκπαιδευτικού:
Υποστηρικτικός, διευκολυντικός, συντονιστικός.
Ρόλος του μαθητή: Σύμφωνα
με το μοντέλο των τεσσάρων πόρων των Luke και
Freebody (1999) ο μαθητής λειτουργεί ως αποκωδικοποιητής και συμμέτοχος
κειμένου.
Ενέργειες εκπαιδευτικού:
Ο/η εκπαιδευτικός έχει ήδη δημιουργήσει ένα συνεργατικό έγγραφο στο Google Docs με
έναν πίνακα που περιέχει τα ονόματα αθλητικών προσωπικοτήτων και τους δύο
ρόλους που μπορούν να παίξουν οι μαθητές στις επόμενες δραστηριότητες, του
αθλητικού αστέρα ή του δημοσιογράφου. Παραπέμπει τους μαθητές στον σύνδεσμο και
τους καλεί να μπουν στο έγγραφο και να δηλώσουν την προτίμησή τους γράφοντας το
όνομά τους. Ο πιο γρήγορος έχει όλες τις επιλογές.
Ενέργειες μαθητή: Ακολουθεί
τις οδηγίες του/της εκπαιδευτικού, ακολουθεί τον σύνδεσμο που του δίνει,
μπαίνει στο έγγραφο και γράφει το όνομά του όσο πιο γρήγορα μπορεί (για να έχει
περισσότερες διαθέσιμες επιλογές) δίπλα στην προσωπικότητα που προτιμά, καθώς
και στον ρόλο που θέλει να παίξει στη συνέντευξη που θα γίνει σε επόμενη
δραστηριότητα.
Ψηφιακό εκπαιδευτικό
περιεχόμενο, εργαλεία, πηγές:
https://docs.google.com/document/d/1_dIik17xMWS3-bYzXB8GnAk0PrBK8DSkw_QTgztb6ZI/edit
Αποτελέσματα της
δραστηριότητας: Δημιουργία ζευγαριών, προετοιμασία για τις επόμενες
δραστηριότητες.
3η Δραστηριότητα: Recherche über wichtige
deutschsprachige Menschen im Sport
Πόρος eclass: Γερμανικά για την Γ’ Γυμνασίου Ενότητα Deutschsprachige Sportstars 4η Δ.Ω.
Διάρκεια: 15’
Είδος δραστηριότητας:
Αναζήτηση, συλλογή και επιλογή πληροφοριών από το διαδίκτυο
Οργάνωση τάξης: ατομικά
Ρόλος του εκπαιδευτικού:
Ενθαρρυντικός, υποστηρικτικός, συμβουλευτικός, διευκολυντικός, συντονιστικός.
Ρόλος του μαθητή:
Σύμφωνα με το μοντέλο των τεσσάρων πόρων των Luke και Freebody (1999) ο μαθητής λειτουργεί ως αποκωδικοποιητής
και συμμέτοχος κειμένου.
Ενέργειες εκπαιδευτικού:
Ο/η εκπαιδευτικός έχει περιγράψει την
εργασία στην ενότητα του eclass, έχει παρουσιάσει τις αθλητικές προσωπικότητες
με τις οποίες θα ασχοληθούν οι μαθητές. Τους παραπέμπει με συνδέσμους
στοχευμένα και ελεγχόμενα σε ιστοσελίδες με πληροφορίες για να επιλέξουν
εκείνοι ό,τι θεωρούν σημαντικό για τη συνέντευξη. Τους δίνει κάποια ενδεικτικά
στοιχεία τα οποία μπορούν να συμπεριληφθούν, αλλά τους αφήνει και το περιθώριο
της ελεύθερης επιλογής και έκπληξης.
Ενέργειες μαθητή: Ο
μαθητής διαβάζει τις οδηγίες της εργασίας και αναζητά βιογραφικές πληροφορίες
για τις προσωπικότητες του χώρου που προτείνονται από τον εκπαιδευτικό στους
προτεινόμενους υπερσυνδέσμους. Αξιολογούν κριτικά το διαθέσιμο υλικό και
κρατούν σημειώσεις σε ένα συνεργατικό έγγραφο που συμπεριλαμβάνεται στο
περιβάλλον της εργασίας. Αφού ολοκληρώσουν την έρευνα την υποβάλλουν για να
μπορεί να τη δει και ο/η εκπαιδευτικός.
Ψηφιακό εκπαιδευτικό
περιεχόμενο, εργαλεία, πηγές:
https://eclass.sch.gr/modules/units/?course=G573189&id=480977
https://deutscheckevonnatassa.blogspot.com/2020/03/sport.html
(Λεξιλόγιο)
https://www.sport1.de/tennis/atp/2017/01/die-einzigartige-karriere-des-roger-federer#id=5D4D13C1-B9CF-11E9-B08E-B8CA3A67761C
(Roger Federer)
https://safeyoutube.net/w/ZyWA (M. Neuer video)
http://www.deinfitnessshop.de/biographien/manuel-neuer/ (M. Neuer Text)
http://www.promi.de/steckbrief/manuel-neuer (Text
Manuel Neuer)
http://www.medienwerkstatt-online.de/lws_wissen/vorlagen/showcard.php?id=15651&edit=0 (Adi Dassler)
https://safeyoutube.net/w/CwWA (Dirk Nowitzki)
https://www.hdg.de/lemo/biografie/steffi-graf.html (Steffi Graf)
https://www.dfb.de/die-mannschaft/sportliche-leitung/joachim-loew/biografie/ (Joachim Löw)
Αποτελέσματα της
δραστηριότητας: Καλλιέργεια δεξιοτήτων ψηφιακού και κριτικού γραμματισμού,
εξάσκηση στην κατανόηση γραπτού ή προφορικού λόγου στην ξένη γλώσσα, εξάσκηση
και επέκταση γνώσεων λεξιλογίου, κριτική αξιολόγηση πληροφοριών, αυτονομία
μάθησης.
4η Δραστηριότητα: Durchführung der Biographien
& Erstellung von Podcasts
Πόρος eclass: Γερμανικά για την Γ’ Γυμνασίου Ενότητα Deutschsprachige
Sportstars 4η Δ.Ω.
Διάρκεια:
20’
Είδος δραστηριότητας:
Δημιουργία ψηφιακής συνέντευξης αθλητών
Οργάνωση τάξης: Σε
δυάδες
Ρόλος του εκπαιδευτικού:
Ενθαρρυντικός, υποστηρικτικός, συμβουλευτικός, διευκολυντικός, συντονιστικός.
Ρόλος του μαθητή:
Σύμφωνα με το μοντέλο των τεσσάρων πόρων των Luke και Freebody (1999) ο μαθητής λειτουργεί ως αποκωδικοποιητής,
συμμέτοχος και χρήστης κειμένου.
Ενέργειες εκπαιδευτικού:
Ο/η εκπαιδευτικός έχει ήδη φροντίσει πριν από αυτή τη δραστηριότητα να γίνουν
οι απαραίτητες ενέργειες για την άμεση και ανεμπόδιστη χρήση του ψηφιακού
εργαλείου Voice tread,
δηλαδή να καλέσει τους μαθητές του να αποκτήσουν λογαριασμό σε αυτό για να
μπορούν να συντάσσουν οι ίδιοι, να τους έχει εξηγήσει την χρήση του, προτιμάται
να το έχουν χρησιμοποιήσει στο παρελθόν και να είναι εξοικειωμένοι με την χρήση
του. Σε αυτή τη δραστηριότητα περιγράφει στην ενότητα της e-class την εργασία, τους δίνει τον υπερσύνδεσμο
για την είσοδο στην πλατφόρμα και τους δείχνει μια ψηφιακή αφήγηση
που έχει δημιουργήσει για να λειτουργήσει ως παράδειγμα για τους μαθητές. Τους
δίνει οδηγίες, αν και όπου χρειαστεί. Επίσης,
βεβαιώνεται ότι το ψηφιακό υλικό που παρέχεται λειτουργεί σωστά και ενημερώνει
τους μαθητές, επειδή πρόκειται για ασύγχρονη δραστηριότητα, να συνεννοηθούν με
τον δεύτερο μαθητή του ζευγαριού τους, ώστε να μπουν ταυτόχρονα στην πλατφόρμα
και να συντάξουν την συνέντευξη.
Ενέργειες μαθητή: Διαβάζει
τις οδηγίες της εργασίας και μεταβαίνει
στην ψηφιακή πλατφόρμα Voicethread.
Πριν ξεκινήσει με την εκπόνηση της εργασίας, βλέπει μια ψηφιακή αφήγηση
που έχει δημιουργήσει ο/η εκπαιδευτικός για να λειτουργήσει ως αφόρμηση και
παράδειγμα. Ακολουθώντας τις οδηγίες χρησιμοποιεί το ψηφιακό εργαλείο για να
δημιουργήσει μια συνέντευξη ενός αθλητή ή σημαντικού προσώπου στον χώρο αυτό. Ανεβάζει
μια φωτογραφία και πάνω σε αυτή συντάσσει με τη βοήθεια του δεύτερου μαθητή σε
κάθε ζευγάρι τη συνέντευξη συντάσσοντας τις ερωτήσεις ή απαντήσεις πολυτροπικά
επιλέγοντας μία από τις δυνατότητες του ψηφιακού εργαλείου, ίσως και
διαφορετική κάθε φορά: γραπτό κείμενο, ηχητικό αρχείο (ηχογραφώντας τη φωνή του),
βίντεο (βιντεοσκοπώντας τον εαυτό του) ή
ανεβάζοντας κάποιο αρχείο από τον υπολογιστή του. Όταν ολοκληρώσει τη
μορφοποίηση αντιγράφει τον ηλεκτρονικό σύνδεσμο, τον επικολλά στο περιβάλλον
της εργασίας ως απάντηση και την υποβάλλει.
Ψηφιακό εκπαιδευτικό
περιεχόμενο, εργαλεία, πηγές:
https://eclass.sch.gr/modules/units/?course=G573189&id=480977
https://voicethread.com/myvoice/thread/14370883/88954700/82023920
Αποτελέσματα της
δραστηριότητας: Καλλιέργεια δεξιοτήτων ηλεκτρονικού και ψηφιακού
γραμματισμού, εξάσκηση σε παραγωγή γραπτού ή/και προφορικού λόγου, αναλυτική
και κριτική ματιά σε πληροφορίες, μετασχηματισμός πληροφοριών σε διαφορετικό
κειμενικό είδος, καλλιέργεια δημιουργικής σκέψης και εργασίας, συνεργασία.
5η Διδακτική ώρα
1η Δραστηριότητα: Mehr Sport und Abenteuer
Πόρος eclass: Γερμανικά για την
Γ’ Γυμνασίου Ενότητα Mehr Sport & Abenteuer 5η Δ.Ω.
Διάρκεια: 35’
Είδος δραστηριότητας:
Δημιουργία φυλλαδίου ή αφίσας στο Canva
Οργάνωση τάξης: Ατομικά
Ρόλος του εκπαιδευτικού:
Ενθαρρυντικός, υποστηρικτικός, συμβουλευτικός, διευκολυντικός, συντονιστικός.
Ρόλος του μαθητή:
Σύμφωνα με το μοντέλο των τεσσάρων πόρων των Luke και Freebody) (1999) ο μαθητής λειτουργεί ως αποκωδικοποιητής, συμμέτοχος και χρήστης
κειμένου.
Ενέργειες εκπαιδευτικού:
Στην ενότητα του μαθήματος περιγράφει
την εργασία, τις οδηγίες και ψηφιακό πληροφοριακό υλικό. Οι μαθητές καλούνται να περιηγηθούν στις ιστοσελίδες που τους
προτείνει με θέμα αθλητικές προτάσεις ελεύθερου χρόνου και διακοπών για
περισσότερες επιλογές αθλητικής δραστηριότητας με μεγαλύτερο κίνητρο
(στοχευμένη και ελεγχόμενη περιήγηση στο διαδίκτυο). Θα κρατήσουν σημειώσεις με
βάση τις οποίες να δημιουργήσουν ένα ψηφιακό φυλλάδιο ή μια αφίσα με το
εργαλείο Canva. Έχει προηγηθεί στο παρελθόν η
εξοικείωση των μαθητών με το ψηφιακό αυτό εργαλείο, έχουν ήδη εκπονήσει
εργασίες σε αυτό, οπότε δεν απαιτείται χρόνος και περισσότερες αναλυτικές
οδηγίες, παρά μόνο αν κατά περίπτωση χρειαστεί. Στο τέλος της εργασίας καλεί
τους μαθητές να επικολλήσουν το σύνδεσμο του φυλλαδίου τους στο περιβάλλον της
εργασίας για να αξιολογηθεί.
Ενέργειες μαθητή: Ανοίγει την εργασία και
διαβάζει τις οδηγίες. Ακολουθεί τους επισυναπτόμενους συνδέσμους και μεταβαίνει
στις ιστοσελίδες με αθλητικούς συλλόγους, κατασκηνώσεις κλπ. Παράλληλα κρατά
σημειώσεις με οποιαδήποτε πληροφορία επιθυμεί να συμπεριλάβει στην τελική
εργασία του (δημιουργία φυλλαδίου ή αφίσας). Μεταβαίνει στο ψηφιακό εργαλείο
Canva, το οποίο γνωρίζει από το παρελθόν και έχει χρησιμοποιήσει ξανά. Μπαίνει
είτε με τα στοιχεία του λογαριασμού χρήστη, είτε με τον λογαριασμό του στο facebook, είτε με το email του και επιλέγει έτοιμο πρότυπο για φυλλάδιο ή
αφίσα. Προσθέτει αισθητικά και πρακτικά στοιχεία, εικόνες και κείμενα και δημιουργεί
ένα διαφημιστικό-ενημερωτικό φυλλάδιο (ή αφίσα) σχετικά με αθλητικές προτάσεις
διακοπών κατ’επιλογή. Το πλεονέκτημα αυτού του ψηφιακού εργαλείου είναι ότι οι
εργασίες αποθηκεύονται αυτόματα στο cloud ανά πάσα
στιγμή και μπορεί ο μαθητής να τα επεξεργαστεί ξανά σε δεύτερο χρόνο. Όταν
ολοκληρώσει την επεξεργασία αντιγράφει τον σύνδεσμο του Canva, τον επικολλά ως
απάντηση στο περιβάλλον της εργασία προκειμένου να το μοιραστεί με την
εκπαιδευτικό για να τη δει και να την αξιολογήσει.
Ψηφιακό εκπαιδευτικό
περιεχόμενο, εργαλεία, πηγές:
https://eclass.sch.gr/modules/units/index.php?course=G573189&id=483868
Υλικό για πληροφορίες:
https://der-warnemuender.de/active-beach.html (Active Beach Warnemünde)
https://www.hochschulsport.hu-berlin.de/de/sportwochen-fuer-hu-kids (Sportwochen für HU Kids 2020)
https://www.kletterwald-viernheim.de/ (Kletterwand)
https://zipline-elmstein.de/de (Naturpark Pfälzerwald)
https://www.ludwigshafen.de/lebenswert/freizeit/wildpark/ (Wildpark Ludwigshafen- Rheingönheim)
https://www.adfc.de/ (Auf zwei Rädern die Natur erfahren)
https://www.kanutouristik-mitte.de/ (Das Land auf Flüssen und Seen erfahren)
https://www.wanderverband.de/conpresso/_rubric/index.php?rubric=Startseite
(Deutscher Wanderverband)
https://www.husum-tourismus.de/Reisefuehrer/Urlaub-an-der-Nordsee/Nationalpark-Wattenmeer (Wattenmeer besuchen)
https://www.fahrtziel-natur.de/natur/view/gebiet/wattenmeer/24h-wattenmeer.shtml (Ein Tag im Nationalpark Wattenmeer)
https://muenchen.mitvergnuegen.com/2017/11-sportangebote-fuer-draussen/
(11
Sportangebote in München- Englischer Garten)
https://www.muenchen.de/freizeit/sport/surfen.html (Surfen und Windsurfen)
https://www.move-it-sportcamps.de/ (Sportcamps)
https://www.pfadfinden.de/ (Πρόσκοποι)
https://jugendfeuerwehr.de/
(Πυροσβεστική νέων)
https://dlrg-jugend.de/ (Ναυαγοσωστική νέων)
https://www.bund.net/mitmachen/bundesfreiwilligendienst/
(Εθελοντές για το περιβάλλον)
https://www.thw-jugend.de/startseite/service/links/jugendgruppen/
(Τεχνική εργασία)
https://jugendrotkreuz.de/ (Ερυθρός
σταυρός νέων)
Αποτελέσματα της δραστηριότητας: Καλλιέργεια δεξιοτήτων ψηφιακού γραμματισμού, καθώς και
κατανόησης- παραγωγής γραπτού λόγου στη γλώσσα στόχο, ρεαλιστική χρήση της
γλώσσας μέσω της δημιουργίας πολυτροπικού κειμένου καθημερινής χρήσης (φυλλάδιο,
αφίσα), διαμεσολάβηση πληροφοριών από ελληνικά σε γερμανικά.
2η Δραστηριότητα: Evaluieren Sie bitte!
Πόρος eclass: Γερμανικά για την
Γ’ Γυμνασίου Ενότητα Mehr Sport & Abenteuer 5η Δ.Ω. Ερωτηματολόγια
Διάρκεια: 10’
Είδος δραστηριότητας:
Ερωτηματολόγιο ανατροφοδότησης/ αποτίμησης
Οργάνωση τάξης: Ατομικά
Ρόλος του εκπαιδευτικού:
Ενθαρρυντικός, υποστηρικτικός, συμβουλευτικός, διευκολυντικός, συντονιστικός.
Ρόλος του μαθητή:
Σύμφωνα με το μοντέλο των τεσσάρων πόρων των Luke και Freebody) (1999) ο μαθητής λειτουργεί ως αναλυτής κειμένου.
Ενέργειες εκπαιδευτικού:
Ο/η
εκπαιδευτικός έχει ήδη δημιουργήσει ένα ερωτηματολόγιο με τη χρήση της ψηφιακής
φόρμας που παρέχεται από την πλατφόρμα eclass που θα του χρησιμεύσει ως
αποτίμηση και ανατροφοδότηση της όλης εκπαιδευτικής διαδικασίας. Πρόκειται για
ερωτήσεις που απαντιούνται με κλίμακα 1-5 (1 το λιγότερο, 5 το περισσότερο),
κάποιες πολλαπλής επιλογής και λίγες στο τέλος ελεύθερης ανάπτυξης. Έχει ήδη
εξασκήσει τους μαθητές του σε χρήση τέτοιων ερωτηματολογίων σε προηγούμενο
μάθημα.
Ενέργειες μαθητή: Ο
μαθητής ακολουθεί την οδηγία που βρίσκεται στην ενότητα, ανοίγει το
ερωτηματολόγιο που βρίσκεται ενσωματωμένο στην e-class και το συμπληρώνει εκφράζοντας
τις δικές του απόψεις, σκέψεις και συναισθήματα.
Ψηφιακό εκπαιδευτικό
περιεχόμενο, εργαλεία, πηγές: https://eclass.sch.gr/modules/units/view.php?course_code=G573189&res_type=questionnaire&pid=8666&UseCase=1&unit_id=483868
https://eclass.sch.gr/modules/questionnaire/pollparticipate.php?course=G573189&UseCase=1&pid=8666
Αποτελέσματα της
δραστηριότητας: Οι μαθητές αναπτύσσουν δεξιότητες ψηφιακού γραμματισμού, εκφράζουν τις
απόψεις τους, έρχονται σε επαφή με τα συναισθήματά τους, αναστοχάζονται και
κάνουν προσωπική αποτίμηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
4. Αποτίμηση και αντίκτυπος σεναρίου
Στόχος του σεναρίου είναι να ενεργοποιήσει όλους τους
μαθητές Γερμανικών στο να συμμετέχουν αυτόνομα και ενεργά στο μάθημα. Τους
προτρέπει να εργαστούν και να αναπτύξουν πρωτοβουλία, να εξασκηθούν στην
παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου και μέσω ψηφιακών εργαλείων που είναι
κατάλληλα για εκπαιδευτικούς σκοπούς και εύκολα στη χρήση τους. Πρόκειται για
εργαλεία ελεύθερου λογισμικού, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ελεύθερα (ως ένα
σημείο), ενώ η χρήση τους είναι κατάλληλη για εκπαιδευτικούς σκοπούς και η
εφαρμογή τους εύκολη για τους μαθητές. Επίσης ενισχύονται με αυτό τον τρόπο
διάφορες μορφές γραμματισμού: ψηφιακός, τεχνολογικός, οπτικός, πληροφοριακός.
Εμπλουτίζονται οι γνώσεις των μαθητών, αναπτύσσονται περαιτέρω οι δεξιότητές
τους στην ξένη γλώσσα, χρησιμοποιούν ουσιαστικά την ξένη γλώσσα μέσω αυθεντικών
πηγών. Ο αυξημένος βαθμός εμπλοκής των μαθητών καθιστά τη διδασκαλία της ξένης
γλώσσας σύγχρονη, ουσιαστική και ενδιαφέρουσα για τους μαθητές, οι οποίοι
προσεγγίζουν το ξενόγλωσσο μάθημα με μια διαφορετική οπτική. Επιπλέον, μέσω της
βιωματικής μάθησης ενισχύεται η χρήση της Γερμανικής ως επικοινωνιακό μέσο για
την εκπλήρωση συγκεκριμένων επικοινωνιακών στόχων. Οι μαθητές έρχονται σε επαφή
με αυθεντικά κείμενα, που ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τα ενδιαφέροντα της
πραγματικής ζωής. Καλλιεργείται η στοχαστική ικανότητα των μαθητών, η κριτική
ανάγνωση πληροφοριών, η αξιολόγηση, η συλλογή και η επιλεκτική χρήση τους, η
διαμόρφωσή τους σε άλλου είδους κείμενο.
Ωστόσο, δεν
μπορούμε να παραβλέψουμε βασικούς περιορισμούς που αφορούν στην υλικοτεχνική
υποδομή που διαθέτουν οι μαθητές. Η απουσία ηλεκτρονικού εξοπλισμού καθώς και
γρήγορης σύνδεσης ίντερνετ αποτελούν μια πραγματικότητα η οποία αποκλείει από
τις δραστηριότητες του σεναρίου σημαντική μερίδα επίδοξων συμμετεχόντων.
Επίσης, τα τεχνικά προβλήματα που ενδεχομένως θα προκύψουν δύνανται να
επιδράσουν αρνητικά , ακόμη και ανασταλτικά, στο ενδιαφέρον και την εμπλοκή των
μαθητών. Ο παράγοντας αυτός, σε συνδυασμό με το διαφορετικό βαθμό εξοικείωσής
τους με τα τεχνολογικά μέσα αλλά και τη διαφορά επιπέδου όσον αφορά το γνωστικό
αντικείμενο, είναι πιθανό να επηρεάσει τη διεξαγωγή του μαθησιακού σχεδιασμού που προβλέπει το παρόν διδακτικό
σενάριο. Τέλος, είναι βασικό να επαναλάβουμε ότι η επιτυχία ή αποτυχία των
επιδιωκόμενων στόχων εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την πρότερη εξοικείωση και
ενασχόληση των μαθητών με τα ηλεκτρονικά μέσα και τις ψηφιακές πλατφόρμες που
πρόκειται να χρησιμοποιηθούν. Σε αντίθετη περίπτωση αναμένεται να αισθανθούν
ανεπάρκεια και ματαίωση και να παραιτηθούν από τη μαθησιακή διαδικασία. Θα
πρέπει ο/η εκπαιδευτικός να είναι διαθέσιμος/η για την παροχή διευκρινίσεων και
επιπλέον οδηγιών σε όσους το χρειάζονται και να τονίσει εξ αρχής την
ελαστικότητα του χρόνου που έχει προβλεφθεί. Η ιεράρχηση των δραστηριοτήτων
είναι σημαντικό να τηρηθεί, αλλά ο χρόνος που προβλέπεται για κάθε παρέμβαση
είναι ενδεικτικός και όχι δεσμευτικός, γεγονός που αποτελεί και βασικό
πλεονέκτημα της ασύγχρονης διδασκαλίας με στόχο την αυτόνομη μάθηση.
5. Προτάσεις και διαφορετικές εκδοχές του
σεναρίου
Το σενάριο
αυτό στηρίζεται στην εξοικείωση των μαθητών με ψηφιακό περιβάλλον και εργαλεία.
Επομένως, για την υλοποίησή της, χρειάζεται είτε η συνδρομή του εκπαιδευτικού
της πληροφορικής που θα έχει εκπαιδεύσει νωρίτερα τους μαθητές στη χρήση αυτών
των μέσων, είτε του/της εκπαιδευτικού των Γερμανικών, που θα πρέπει σε άλλες
μ-δραστηριότητες να τα έχει χρησιμοποιήσει και υποδείξει στους μαθητές. Αν
κάποιοι μαθητές δυσκολεύονται στην χρήση τους, θα συνεργαστούν με άλλους που
είναι πιο σίγουροι για την χρήση τους.
Το παρόν σενάριο μπορεί να βρει ιδανική εφαρμογή στο πλαίσιο μια
πολυπολιτισμικής τάξης, με την εφαρμογή των αρχών της διαπολιτισμικής
εκπαίδευσης. Η ποικιλομορφία και ο παγκόσμιος χαρακτήρας του αθλητισμού
καθιστά τη χρήση της θεματικής του σε ένα διαπολιτισμικό εκπαιδευτικό
περιβάλλον, και ιδιαίτερα στο μάθημα της ξένης γλώσσας, αφορμή για την ανάδειξη
και την καλλιέργεια θετικών στάσεων ως προς την αποδοχή του διαφορετικού, τις
ολυμπιακές και πανανθρώπινες αξίες που τον διέπουν, την ανεκτικότητα, την
ευγενή άμιλλα, την διαφύλαξη της Ειρήνης και της φιλίας μεταξύ των λαών και των
ανθρώπων όλης της γης. Επιπρόσθετα, η ευκαιρία να διευρύνουμε την οπτική ενός
μαθητή και να του εμφυσήσουμε μια βαθύτερη κατανόηση για τη ζωή και την
κοσμοθεωρία άλλων ανθρώπων βρίσκεται στην καρδιά της πολυπολιτισμικής
εκπαίδευσης αλλά και της εκπαίδευσης εν γένει.
Σε περίπτωση εφαρμογής του σεναρίου σε συνθήκη δια ζώσης διδασκαλίας, η
πλειονότητα των δραστηριοτήτων που εδώ ορίζονται ως ατομικές θα μπορούσαν να
εκπονηθούν ως ομαδικές, ενώ θα ήταν απαραίτητη και η διαμόρφωση σχετικών φύλλων
εργασίας.
6.
Βιβλιογραφία
Αναλυτικοί
δείκτες επικοινωνιακής επάρκειας (βλ ΦΕΚ Β’ 2871/9-9-2016, παρ ΙΙ, σελ
30323-30328).
ΑΠΣ Γερμανικής Γλώσσας για το Γυμνάσιο:
http://www.pi-schools.gr/download/programs/depps/16aps_Germanikon.pdf
Ενιαίο Πρόγραμμα Σπουδών των Ξένων Γλωσσών
(ΕΠΣ-ΞΓ, Σελ. 28-32): http://ebooks.edu.gr/info/newps/%CE%9E%CE%AD%CE%BD%CE%B5%CF%82%20%CE%93%CE%BB%CF%8E%CF%83%CF%83%CE%B5%CF%82/%CE%A0%CE%A3%20%CE%9E%CE%AD%CE%BD%CF%89%CE%BD%20%CE%93%CE%BB%CF%89%CF%83%CF%83%CF%8E%CE%BD.pdf
Luke, A. & Freebody, P. (1999) Further Notes on the Four Resources Model. https://www.semanticscholar.org/paper/Further-notes-on-the-four-resources-model-Luke-Freebody/a9160ce3d5e75744de3d0ddacfaf6861fe928b9e.
Προεδρικό Διάταγμα Υπ’. αριθμ. 262 (1997): Τροποποίηση αναλυτικών προγραμμάτων σχολικών
μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Διαθέσιμο στο: http://www.pi-schools.gr/download/lessons/languages/german/Lykeio189_1997.pdf
Ματσαγγούρας Η. (2004). Ομαδοσυνεργατική Διδασκαλία στη
μάθηση. Αθήνα: Γρηγόρης.
Chardaloupa, J., Perperidis, G., Buchberger. G.,
Heckmann, V., Lackner, E., Frey, J. (2013) Fremdsprachen im Schulunterricht.
Mit Technologien Sprachen lernen und lehren. In: Ebner. M und Schön, S.
(Hrsg.). Lehrbuch für Lernen und Lehren mit Technologien.
http://l3t.tugraz.at/index.php/LehrbuchEbner10/article/view/152/135
Επιμορφωτικό
Υλικό για τις Ξένες Γλώσσες για την Επιμόρφωση Β2 επιπέδου
Τ.Π.Ε.
(Διδακτικά Πακέτα 1-15)
Ράπτης
Α., & Ράπτη Α. (2007). Μάθηση και Διδασκαλία στην Κοινωνία της Πληροφορίας,
Τόμος Α΄: Ολική προσέγγιση. Αθήνα
1. Φύλλα
εργασίας
https://eclass.sch.gr/courses/G573189/
1η Διδακτική ώρα
https://eclass.sch.gr/modules/units/?course=G573189&id=483857
3η
Διδακτική ώρα
https://eclass.sch.gr/modules/units/?course=G573189&id=483865
4η
Διδακτική ώρα
https://eclass.sch.gr/modules/units/?course=G573189&id=480977
5η
Διδακτική ώρα
https://eclass.sch.gr/modules/units/?course=G573189&id=483868
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου